söndag 8 oktober 2023

STUK & HÄCKNER

I fredags tog vi tåget in till Jönköping fort hem efter jobbet för att sen hinna med 15:14 tåget in. Vi hade biljetter till Carl-Einar Häckner på Jönköpingsteatern, även om jag har sett föreställningen så var jag inte sen och haka på. Bästa underhållningen och häng med vänner blir ju inte en bättre combo än så en dag i oktober. 


Vi tog och köpte så gott vin och delade på tre olika pizzor, alltså vilka pizzor! Hade svårt att välja en av dom som favorit men pizza med räkor och koriander tog mig till en helt ny pizzanivå. Har ni vägarna förbi så är ju Stuk ett tips. 

på väg mot teatern




Detta var första gången som jag var på teatern i Jönköping viste inte att den var så gammal, älskar gamla teatrar. Det är som med äldre kyrkor man funderar alltid på vilka var här så långt före mig.

jag fastande vid lite konst i foajén. 

Efter föreställningen tog vi tåget hem och jag kröp ner i sängen vid elva tiden. En helt super trevlig kväll och det känns så skönt att komma i säng hyfsat tidigt på helgen. Jag blir nämligen nuförtiden helt förstörd av att gå och lägga mig försent. Men jag tror att jag alltid har varit rätt känslig för det, men innan barnen kunde man ju sova längre på morgonen efter. 

Hoppas på en fin start på veckan imorgon!
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar