torsdag 19 oktober 2023

KURS HELA HELGEN

Hela helgen som gick var jag på kurs mellan nio till fem både lördag och söndag och nu i helgen blir det fortsättningen på kursen men också avslut och det känns sådär. Det har varit intensivt men så mycket vi har lärt oss även om allt som vi lär oss är kemi och matte i hårda drag så är det så kul. Glasyr är ju kemi och för att det ska bli bra krävs det matte, typ så i enkla drag. Vi är ett gäng med olika bakgrunder med keramik som gemensam nämnare och när man kommer samman med människor som delar samma intresse blir det ju extra kul. 


Hela gänget hemma såg till att mamman fick mat och bara hänga hemma när jag kom hem efter kursen. Tacosmys aldrig fel..


Periodiska systemet gu vad jag hatade dig i högstadiet och hela ämnet kemi, fysik och teknik ska vi inte prata om tätt följt av matte. Men nu, nu fattar jag det är ju en himla skön känsla.

På lördagen fick det bli te och två tidningar att grotta ner mig i ska jag lära mig sticka snart? Är det så att det snart är dags för det? Kan inte sticka, men måste lära mig sticka raggsockar nu när inte mormor finns hos oss längre. För vem ska sticka våra raggsockar till jul annars?

Men kom hem till dukat bord igen och tända ljus, det tackar jag så mycket för. Hoppas på samma bemötande även denna helg.


 På måndag fick den här godingen följa med mamma och pappa till jobbet, han hade en tandläkartid. Så först fick pappan ha sin lektion och jag kunde planera och styra upp inför min. Så starx innan min lektion började kom Thomas och hämtade honom. Ibland är det smidigt.. 

Imorgon ska han få åka bussen hem till kompisen Gösta och leka lite. Det blir nog som ett litet äventyr för Abbe. 

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar