tisdag 30 juli 2024

EN DAG PÅ BERGET & LITE ANDRA DAGAR

Har känn mig lite halv tråkig i några veckor, det har varit så segt med brännskadan på fingrarna det har tagit sådan tid för lillfingret att läka det har ju varit värst på det i och med att det var mitt i vecket/ leden på fingret så det tog tid innan det kunde bli en bestående sårskorpa. Men nu idag har jag varit på första hundpromenaden på tre veckor och nu så är det läkt att jag äntligen kan börja använda handen som jag brukar. Först ut imorgon blir att rensa lite i mina land i trädgården, det har kommit upp ett gäng tistlar här och där. 

Vi var ju på Feldt´s skolberget jag, syster och vår kusin Anna en perfekt utflykt för en dag och vi var där i flera timmar, vilket ställe!

I en vacker tegelbyggnad ryms cafét, shopping och en massa mysiga sittplatser. 


En utemiljö som passar både stora och små

Så fint allesammans, men vi åt oss igenom dagen och shoppade inga större saker. Dock hittade jag en bricka som jag kommer önska mig framöver. 

Trappen upp till där man kan sitta mysigt och inta sin fika.

Men är det måla i våran trappa jag ska göra? och färgsättningen är ju bara så härlig.


sant..

Vi var ju tvungna och testa sittplatserna

vi åt oss igenom besöket, japp det går.

snurra hjulet

         Vi hade svårt att bestämma fika eller glass så vi åt både och.

Vi testade det grillade, rödbetorna och pommes

alltså hur fina etiketter!

Igår gjorde vi en annan mysig dags utflykt till Helsingborg för att kolla på HIF min första stora fotbollsmatch, sen är ju aldrig Helsingborg fel. 

 
På väg för att hitta något lunch hak i Helsingör, vi strosade runt tills vi hittade något lämpligt ställe att sitta vid. 


Hade kunnat sitta där i någon timme till med vi var tvungna att ta båten hem till Sverige igen för att hinna till avspark.
 
Hejdå Danmark! vi syns igen!

                                    Fint välkomnande när vi var tillbaka i fina Helsingborg.


Bästa läktaplatsen med solen mot oss under hela matchen så härligt och Helsingborg vann med 3-2! Vi körde hemåt och det krävs ju alltid ett stopp på Max i Värnamo. På vägen hem därifrån i mörkret lyssnade vi på P3 dokumentären om "Jack the ripper" lagom läskigt. Fick ringa trafikverket för att anmäla ett rådjur som syntes vara på fel sida viltstängslet, hoppas det gick väl för det och andra trafikanter. Vi var inte hemma förens strax efter midnatt.  

Här i soffan har jag slappat halva dagen och nu ligger jag här och skriver ett blogginlägg, det börjar bli lite kyligt om benen. 


Jag lät Vera bestämma middagen i kväll i och med att Tompa är och tältar i kväll med Jack och Olle. Nudlar och dumplings så passande när det är bara vi i familjen som uppskattar den rätten. Vi festade till med hallonsoda också, min favvisläsk som barn. 

Vi har varit ute några gånger nu i skogen och inga längre turer men vi kommer alltid hem med svamp. Men jag ett gäng som väntar på mig att bli förvällda och infrysta.

Tisdag idag då är det morden i Midsomer som gäller för mig, det hör ju sommaren till och ikväll får jag titta själv. 

Ha en fortsatt härlig tisdagskväll! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar