onsdag 10 juli 2024

SKADAD IGEN

Nämen blir jag trött på mig själv eller?! Alltså nu har jag gjort dumhet med Chesters koppel igen eller nu var det linan som han är fäst vid ute i stugan. Han har fått ett dåligt beteende när det kommer hundar vid vägen, vill han vill rusa mot dom. Tror det är mitt fel har låtit människor klappa honom uppe på vägen så nu tror han väl att det är hans yta. Även om han sitter i lina vill vi inte att det beteendet ska existera så då får vi ju se till och jobba bort det självklart men det sker inte på en dag. Så igår var jag inte tillräckligt snabb med "kontakten" med honom och tar då i linan när han sätter av, istället för att ta i hans sele. Alltså smärtan, mjau! Det blev en andra grandens brännskada i vänster hand, så den har nu flera stora blåsa i handflatan från ringfingret till lillfingret, blåsa på långfingret och ringfingret. Halva lillfingret är sönder "köttat" på insidan om man så säger (jag besparar er bilder):). Så läkaren ordinerar mig vila i tre månader nu, får inte utsätta handen för vatten:) 
-Thomas kan du hjälpa mig! Det är numera en replik som hörs här hemma. Nä skämt, men faktiskt blir det inget gjort från mig nu på några dagar, gör vidrigt ont om man kommer emot och jag vägrar ha bandage om. Tycker det är äckligt och sen läker det saktare tycker jag, nu kommer jag nog ha en hyfsad bra sårskorpa redan på fredag/ lördag    
I alla fall så blev det en natt i stugan igår trots sjukhus besök. Planen jag hade var att gör iordning med jord, gödsel och kanske fröså några blommor och lite sallad i vår fina odlingsplats som Thomas är klar med. Men det får vänta tills jag är läkt.   


Det är utgrävt för hand av Thomas ett slit jobb och sen har vi kört på vanliga obehandlade träplankor runt om som är behandlade med linolja. 


I denna runder är det i mitten som ett stort växtstöd ska upp med en klematis i mitten och lavendel runt om. Har alltid lavendel i krukor som jag sen sätter ner på lite olika ställen. Så då kan jag bara fylla på här med lavendel. Ska vara en kant med sten tror jag runt rundeln.  

Vi grillade eller försökte hade glömt kolen i stan så vi eldade först men det hade behövts lite mer ved och det orkade vi inte så det sista fick stekas eller gå i ugnen. Bara vegetariskt på grillen i går, vi är ju rätt svaga för grillad haloumi och jag älskar grillad vitkål och lök.  

Så igår blev det bara kaffe och bok här igår. Nu vill jag bara få detta läkt blir lite lätt uttråkad av att ha lite ont men främst av att inte kunna använda händerna som jag brukar. 

Kramar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar