onsdag 17 mars 2010

Bara jobb och åter jobb...

Så känns livet just nu och jag gillar det inte! Jag vill bara vara nu..
Renovera och ordna med bröllopet..
Undra om "bygglov" kommer hit och bygger ut?? det skulle ju sitta som en smäck!! Och när dom är här och bygger ut och fixar. Då syr jag tillsammans lite med Mia några romantiska kuddar eller ett vacker överkast till våran vita antika dubbelsäng..Fast jag tror att Thomas får ta över det där med att sy, för jag och symaskiner kommer aldrig överens. Sen visar jag gänget hur man drejar i min fina källare där jag har min ateljé.. Vilken toppen idé! denna dröm slår in!

Ja ja, en tröst mitt i allt drömmande är att vi går mot ljusare tider. Och med ljusare tider kommer pedagogernas belöning, att få vara ute i den härliga solen. Ja då är det bästa jobbet..

Nu tänker jag titta på "Drömmen om Italien" och störa mig på det dryga paret som lämnade sitt lilla barn hemma i Sverige. Hur kunde producenten tillåta det frästen?

Min tanke går lite extar i dag till familjen Q och S sommer ligger hemma och är jätte ynkliga..kramar på er!!

Kramar från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar