tisdag 11 januari 2011

Jag en förstagångsförälder

..japp idag kände jag mig inte som Vera var mitt fjärde barn, utan mitt första och att jag hade noll koll typ..
 Vera har dreglat som en boxerhund de närmaste veckorna och tuggat på sina fingrar och napp.
Ja då vet ju alla att tänder är på g.
Sen när ungen börjar bajsa smått och ofta, typ "fisbajsa" ja då vet man ju att detta plus dregel "och tugget" är ett väldigt säkert tecken på tänder, speciellt när ungen är lika glad och tillfreds som alltid annars.
Men så idag tyckte jag att inga tänder syns eller känns då är det dags att kolla upp, för hon är nog sjuk..Så jag gick upp till barnmedecinska och när vi sitter där i rummet , (ja vi fick ju inte sitta i  det vanliga väntrummet, utan vi fick gå in i ett eget rum direkt ifall hon hade något smittsamt). Vad ser jag då i nedre käken längst fram? Något vitt precis innanför tandköttet alldeles nästan har de trängt igenom tandköttet..Jo två små fina risgryn, Veras första tänder är på g!!
Ja jag kunde ju bara be om ursäkt med att jag nog hade svaret på detta bajseriet själv..
Jaja Vera fick godkänt och jag fick tips att köra majs eller ris välling nu i två dagar. Så de små tarmarna inte blir så "retade" av mjölkproteinet som finns i ersättningen (där är jag nybörjare), så bajset få blir lite fastare..Jo jag kände mig rätt löjlig, men vad gör det Jack fick ju ett klistermärke för att han hade varit en så duktig storebror..

Kramar från mig..

1 kommentar:

  1. hihi! Härligt! Man lär sig något nytt varje dag! Tack för att du fick mej att le denna dag.

    SvaraRadera