lördag 29 januari 2011

I dag leker vi

..tvåbarnsliv de stora barnen är hos mormor och ska sova där inatt.. Det är väl ingen större skillnad bara mindre tjöt och syskon tjaffs.. Så jag och Jack passade på och baka en kladdkaka medans lillasyster sov..

 på filten lägger vi henne men hon stannar inte länge där..

 den lilla "donnan" tar för sig mer och mer nu..

Hon har en vilja som märks ordentligt, tex bli hon riktigt arg om hon inte når någon leksak på golvet..
De vita fläckarna är INTE skit utan målafärg. Golvet i vardagsrummet och mat"salen" får vi ta till vår/sommaren det går liksom inte och stänga av dessa ytor när man är sex personer och måste vara inne mestadelen av dagen.. Vad vi ska göra med golvet vet vi inte.. Måla? betsa? lägga annat? eller kolla om det under går att använda? Vi får se..

 rosor som är köpta på torget, så fint med levande blommor..

rosor är en av mina favoriter..

Ha en fortsatt trevlig kväll..
Kramar från mig..

4 kommentarer:

  1. hihi va roligt d e när dom förflyttar sig. Man vet inte var man hittar dom nånstans när man lämnat dom en liten stund. Trasslat till sig under en hylla eller stol eller nåt :-D

    Visst är det fint me levande blommor! Vardagslyx!
    Trevlig och mysig kväll me bara två små då. Så d e ingen skillnad menar du?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Gud va söta Veras kläder är!! Var hittar du allt vännen? Solberga imorgon...? Kram på Er!

    SvaraRadera
  3. Hej på er .Vi har precis ätit en hotellfrukost.Nick vaknad 5:30 .Hälsa Bamse, Vera,Jack och Pappa.Kram och puss från Alva

    SvaraRadera
  4. Va gullig hon är Alva! Jo jag hittade en del grejer som jag blev mkt sugen på att beställa men jag stålsatte mig & drack mitt kaffe & åkte hem! Kan inte köpa allt, kan inte köpa allt... suck! Absolut fika snart igen! Glöm inte fråga Malin om me&i. :-)

    SvaraRadera