fredag 15 juli 2016

Dagens skogsfynd

Idag tog jag med de 3 barnen som ville ut i skogen dock ingen kamera för det ösregnade till och från, men vi gjorde allt lite fynd trots allt regnande.





kantarell den godaste lilla svampen eller den godaste som jag är helt säker på att plocka;)

Vi fann smultron, vilda hallon och en massa blåbär. Vi hade kunnat fylla hinken med blåbär men vi började frysa av allt regnande. Det är så härligt och ge sig ut i skogen och plocka lite godsaker rensa tankarna och bara prata med varann.
Jag är inte en sådan där van skogsmänniska som ger mig långt in i skogen. Nu valde vi att hålla oss nära grusvägen och i en skog som det går vägar runtom ifall man hade gått vilse.

Nähä här får det nog bli en vända med strykjärnet och ett glas vin en bra kombo tycker jag.

Kramar från mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar