tisdag 5 juli 2016

Ljuvliga Fredriksdal

För tredje året i rad är vi i  Ängelholm och bor på Villa Rönne ett hett tips! I dag for vi till Helsingborg och Fredriksdal vilket ställe första gången som jag besöker det men jag hoppas att vi tar fler turer dit i framtiden. 

Fredriksdals herrgård byggdes 1787



kolla in pelargonierna i fönstret! 

 ett litet skådespel i trädgården möttes vi av

 verkade som det hade varit en blombuketts tävling 



 en vacker kakelugn
 åh som jag vill återinföra en i vårt hus

 Vera och Nick klädde ut sig lite

 en massa djur tittade vi också på

 Olle med en massa spring i benen och en bulle i handen

 seriöst kan man inte börja återinföra sådana här små affärer istället



 lite "vikt lära";)

 vi har kommit på att vi behöver ett plank hemma i trädgården




Ja och likadant varje gång som har besökt en herrgård eller ett slott så känner jag att "joho så här sort skulle passa mig också finfint att bo"! 

Men ett litet sommartips om ni är i Helsingborg trakten i sommar är att besöka Fredriksdal museer och trädgård men även Sofiero är helt magiskt!

Vi fortsätter vår skånska semester men imorgon får det bli en tur över sundet.

Kramar från mig

1 kommentar:

  1. Hej Villa Visheten!

    Tack för ett jättefint blogginlägg från ditt besök hos oss. Det syns att du verkligen har haft en toppendag :) Och vem vill inte bo så Herrgårds-stort? Man kan verkligen drömma sig tillbaka hur det var att bo där.

    Ha en skön sommar,
    Max - Webbredaktör
    Fredriksdals museer och trädgårdar

    SvaraRadera