fredag 22 juli 2016

På besök i Astrid Lindgrens värld










vi fick en liten skymt av Pippi Långstrump


Det var såå varmt så hos pippi "vattnades" de barn som ville












Olle hittade perfekta hus i hans storlek














Vera vid Lottas hus



Lite teater hann Thomas, Vera och Jack se


Emil i Lönneberga


Lotta på Bråkmakargatans riktiga hus


Finfina köket på Bråkmakargatan


Oj oj  vilka varma dagar vi har haft nu äntligen! Vi försöker ta tillvara på det fina vädret med att få så mycket gjort utomhus som möjligt. Idag på förmiddagen sågade Thomas ner några grenar från vårat ena körsbärsträd i trädgården, så nu  ligger det en massa körsbärsgrenar lite här och var på trädgården. Efteråt åkte vi ut till stugan och hängde där ända framåt kvällen.

Men  i onsdags åkte vi till Astrid Lindgrens värld jag, T, Jack,Vera och Olle. Det var första gången för alla förutom mig som var där som barn trots att det ligger bara en timmes bilfärd från oss.
Det var så mysigt och strosa omkring trots att det var mycket folk. Nästa gång vi åker för det blir fler gånger har både Vera och jag bestämt vi missade ju vår favorit på Junibacken, hur vi nu kunde göra det? Men då får Olle vara hos mormor för han är förliten om man vill njuta av alla teater som pågår och det var nog dom som både Vera och Jack hade uppskattat mest, nu hann de bara se Emil i Lönneberga. 
Men alltså Lotta på Bråkargatans hus hur fint är inte det?! Ja jag hade kunnat bo där;)

Önskar en härlig fortsatt fredags kväll!
Kramar från mig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar