onsdag 13 juli 2016

Sommarpratare och migränanfall

Jag försöker lyssna på sommar i P1 varje dag i alla fall slå på radion höra lite om det är något intressant att lyssna på. För att fånga mig som lyssnare får inte "pratet" vara ett hyllnings tal till sig själv då stänger jag av. Jag har riktigt svårt för människor som pratar om sin egen förträfflighet det brukar bli rätt så ointressant att lyssna på enligt mig. Men igår kom det där sommarpratet som fick mig att både att skratta men att gråta allra mest.Tack Emil Jensen för ditt sommarprat det tog rätt i hjärtat! Så har du inte lyssnat gör det!

Vera och T gick ut i trädgården och plocka några hallon från våra buskar och gjorde hallonmuffins igår tänk att ha egna små bär att ta av och baka med, Lyx!




 Kakfat made by me


Olle tar gärna fler än bara en muffins

Receptet är Leilas.se  fast med mindre smör låter Thomas hälsa.

100 g smör

2 st ekologiska ägg

1 1/2 dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

2 dl ekologisk mjölk

Skalet av 1 citron

4 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 nypa salt

175 grader i 20 min

Fick ett migränanfall igår på kvällen efter att jag varit hemma hos en vän och druckit kaffe. Hade känt huvudvärken komma smygandes under dagen och det var väl kanske inte det bästa för huvudet att sitta och lipa i en timme nästan. Jag har inte haft migrän på måånga år så inga migräntabletter fanns det här hemma.

Härlig fortsatt onsdags kväll!
Kramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar