lördag 23 december 2017

Lucia med lilla Olle

Den 13:e fyllde Tompa år och det firade vi på kvällen med paket och tårta. Jag åkte senare på julmiddag med jobbet. Men vi startade morgonen på Olles förskola med ett gulligt litet luciatåg. På de flesta skolor och förskolor misstänker jag att det råder ett "förbud" mot fotografering/filmning under själva framförandet och det är efteråt som man får fota/filma. Efter framförandet som Olle mestadels var tyst under men sjöng med i tipptapp, fikade vi på lite varm choklad och åt hembakta lussebullar. Så mysigt och få börja lucia på detta sätt konstaterade både jag, Jack och Vera när vi  gick mot deras skola. Under förmiddagen hade vi även lucia på skolan som jag jobbar på. En liten kör men så stämningsfullt och då var Alva tärna.








Lille Olle i suddig bild ville vara pepparkaksgubbe men utan hatten, den ville han inte ha.

Nu ska jag slå in de sista julklapparna.

Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar