lördag 23 december 2017

Dan före dopparedagen

Äntligen har vi ett välförtjänt jullov! Det har varit fullfart hela december och vi har lyckat avverka en förkylning som resulterade i att jag vabbade en vecka med Olle och vi avslutar sista jobbar veckan med att Thomas fick vabba med Olle då han fick magsjuka. Thomas, Jack och Olle har varit sjuka i veckan i denna vidrigt smittsamma åkomman. Och i natt vad det Veras tur som tur är så har vi fatta att hon var påväg och sjukna in då hon fick ont i magen redan i förgår så det var bara och hålla henne hemma från skolan. Ett rätt beslut visade det sig för i natt så spydde hon. Jag sov mig igenom hela det scenariot, Tack Tompa! 
Så nu har jag ringt till mamma och ställt in julen den får vi ta senare i veckan och det blir första gången som vi (till och med första gången för mig i mitt liv) som vi blir själva, att vi inte firar med någon släkt. Men det blir bra det med.


Så här sitter jag nu med mitt morgon kaffe i min nya mugg. Fick en julklapp från min f.d. kollega min vän Evelina, älsk på att få presenter bara sådär:) Olle sitter och kollar på lego och jag försöker alltså bloggar, något som jag försöker få tid till, men som är extremt svårt att få till så ofta som jag skulle vilja.
 

  
Vi är färdiga med det mesta nu inför jul vi gör nog lite julgodis och varsin smällkaramell stod det på julstruten att vi skulle göra idag.

Puss & kram
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar