lördag 2 december 2017

P E P P A R K A K S B A K

I dagens strut stod det pepparkakasbak och att vi skulle göra pepparkakshjärtan till köksfönstret för att hänga upp.
Har tappat bort ett pepparkaksrecept som det blir goda pepparkakor av. Så det fick bli köpe deg.
Jag tog ansvaret för hjärtan till köksfönstret men jag glömde att göra hål typ hela tiden. Så några granar, hjärtan och stjärnor får det bli istället som kommer pryda köksfönstret. Så är det när man är glömsk.


 Måste införskaffa i flera kavlar, när man väl behöver dem är ju typ när fler personer ska kavla samtidigt.


 
 Koncentrationen är på max och en del pepparkaksdeg hamnade nog i några små magar. Jack körde med tricket att tappa deg på golvet för det kan man ju inte baka vidare med, så då får man äta upp det. Smart! men frågan är hur mycket han fick i sig?. För när jag sa att han kunde äta smulorna som var kvar på bordet när vi hade bakat färdigt så skakade han bara på huvudet:)



 
Alltså hur mycket mjöl man än tar på bakbordet är det svårt och få upp pepparkakorna från bordet till plåten utan att de blir skadade.






 
Senare framöver blir det till att baka ett pepparkakshus, men då får nog alla i familjen hjälpa till. Jag har typ lite tålamod med pill som man dessutom måste vara försiktig med.


 julpiff


Peppisarna får svalna nu så då blir det kransbindning, lite rödvin och Spotify för mig.  

 Ha fortsatt en härlig lördagskväll!
Kram
Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar