söndag 15 mars 2020

Det är ju exakt det jag menar

Ja vädret igår det är ju ett sådant väder som får en och få lite vårpirr i magen, snö en hel del snö faktiskt och sol. Vädret igår var ju helt ljuvligt så glad att vi faktiskt fick en sådan härlig dag. Jag och Olle gick på Mulle redan klockan halv tio, vi åkte pulka och fikade. 

När vi kom hem från Mulle så tog jag en kaffe i solen, ljuvligt.


Vera hade gjort en liten "Olof" när vi kom hem. Hon och Olle hängde kvar ute medans vi förberedde kokt korv till lunch. 


Sen blev det korv utomhus i solen, Olle var ute i det härliga vädret från halv tio till nästan halv tre på eftermiddagen igår. Inte ett så dåligt betyg på en kille som inte tycker det är jätte kul utomhus när det är vinter. 


Idag har snön fått regna bort och det blir varmare till helgen, inte så pjåkigt det heller. 

Tänker ni mycket på viruset som nu klassas för att vara en pandemi? Jag har lite jobbiga känslor för det, jag tycker det är otäckt att det viruset kan sätta sig i lungorna. Det är riktigt otäckt. 
Men det är bara och tvätta händerna och hålla sig ifrån stora folksamlingar, leva livet lite lugnare helt enkelt. Vi fixar tvättstugan förfullt nu och har funderat klart på hur vi ska ha förvaringen där nere. Det är ett roligt fix att få ordna med för att skingra tankarna lite. 

Ha en härlig måndag imorgon!

Kramar Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar