söndag 8 mars 2020

Ett säkert vårtecken

Igår tog jag med Vera och Olle till lekparken (stadsparken) på andra sidan sjön. Jag hade lurat Olle hela förra veckan att det var dags för honom och börja på mulle och att han fick ha med sig en liten fika. Så självklart blev han rätt besviken när jag kom på att jag hade skrivit fel i min kalender. Men det vände snabbt när jag på den briljanta idén att vi kunde gå till lekparken och fika där i stället. Det blev faktiskt en trevlig stund, jag fick kaffe och solen tittade fram på oss. 



När vi sen traskade hem såg vi svanparet att de höll på förfullt och bona om i deras rede eller bo. Vi hade gått förbi där innan på väg till lekparken men då såg vi inte till dom. Men när vi gick hem då höll båda på att dra upp gamla vasspinnar. Det måste väl ändå vara ett rätt säkert tecken på att våren är här? om inte så väldigt nära i alla fall.


Veckan som kommer blir det mer målande för T i källaren vi ska också gjuta lite till på klacken som vi har där nere. Så att vi får plats med två tvättmaskiner bredvid varann, alltså två tvättmaskiner vilken befrielse det kommer bli.
Har funderat på vilken elektrisk pryl som jag skulle klara mig bäst utan och då är det diskmaskin den klarar vi oss utan, sen är det absolut mikron den är inte nödvändig. Vilken "elpryl" klarar du dig utan tror du?

Ha nu en fortsatt skön söndag!
Kram
Lina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar