lördag 21 mars 2020

Keramik

Jag har ju gjort upp en plan om vad jag ska göra i keramik denna terminen till mig själv och det är krukor, vaser och krus. Förra veckan efter två veckors uppehåll hamnade jag i någon form av flow att jag blev kvar själv i timmar och kunde inte slita mig förens klockan var tio. Jag drejade bl.a. en vas som jag började dekorera.

Och i tisdags gjorde jag den färdig. Löv utstansade i olika storlekar har jag fastnat för.  

Krukan blir nog helglaserad i grön men jag är lite inne på vit också, kan bli fint det också. Har även gjort en låg kruka också som jag har dekorerat med löv.
Drejade upp ett stort krus och en stor skål också men dom ska inte bli dekorerade. 

Vad ska ni hitta på en lördag som denna? Jag tänkte gå ut och kratta bort lite löv och ta hand om granruskor som ligger och täcker några rosor utomhus. En av rosorna hade nämligen näst på lövsprickning pågång innan snön och minusgraderna kom så då var jag snabb med att täcka rosorna med granruskor som vi hade ute vid yttertrappen. Men nu vill jag städa lite i trädgården.

Ha en härlig lördag!
Kramar Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar