lördag 16 maj 2020

Mina idéer kan vara bland de bästa

Ja så självgod är jag inte jag skriver det med en viss ironi, men bara lite. Jag kan också ha idéer som inte alls är genomförbara eller i alla fall lite väl onödiga. Ett sådant exempel är att jag ritade med ett torn på utbyggnaden till huset, det är en sådan idé som inte är jätte bra. Visst det är genomförbart, men inte nödvändigt och helt onödigt rent kostnadsmässigt. Men nu till en bra idé, faktiskt två egentligen som jag har kläckt. 
Första idén var att riva en vägg i stugan. Kom på att det borde göra köket mer lätthanterligt och sen att om vi river väggen då har vi mer yta att umgås på. Tompa ställer ju oftast upp på mina idéer (dock inte torn idén), så idag rev vi den väggen och ja det är så hel rätt. Vilken yta det blir nu, nu kan vi sitta ner där och laga mat utan att det ska kännas trångt. Vi är så glada att vi tog det lugnt med köket förra året och lät renoveringen stå still. Nu blir det så mycket bättre och det lilla rummet får ett syfte, innan har det känts så malplacerat och så svårt att få till mysigt.

Denna vägg är nu ett minne blott. Av träplanken ska ett bord byggas till verandan och fönsterbräden till verandan så jag får plats med alla tomater och paprikor.

Tidigare i våras kom jag på min andra idé som är mycket bra. Idéen var att jag ville att blomrabatterna hemma skulle bli större, så jag kan ha odlingen bakom lite gömd. Jag känner också att då blir det lite mer rumskänsla i trädgården.

Det ska till ett litet växthus i framtiden också där i singlet, så det fula staket döljs.

Så igår och idag har jag flyttat runt lite blommor.

Jordhögen längst ner i rabatten döljer en gammal stubbe efter något träd som stod i trädgården förr. Smart och gräva ut rabatten så stubben göms under all jord och blommor sen.
Nu ska jag kolla runt på nätet efter planer på inköp av blommor till rabatterna och tänk när det får blomma i rabatterna.

Ha en fortsatt mysig lördag!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar