söndag 17 maj 2020

Säg en färg

Jag behöver hjälp med att bestämma färg till ett träbord, just nu är det målat vitt men det är avflagnat så jag behöver måla om det igen. Bordet har vi i köket hemma men det ska ut till stugan nu. Men nu har jag börjat fundera på att kanske ha det i en annan kulör än vit. Stolarna runt om bordet lutar åt att antingen vara målade i vitt eller vara trärena sen ska det vara en kökssoffa vid bordet också och den är ljust grå. Golvet är vitt och köksluckor kommer vara  ljust grå också. Men bordet ska jag slipa det? ska jag ha det grått också? eller ska bordet få vara vitt eller ska jag gå till en helt annan kulör? Alltså ljust grön är ju himla fint också.

bild från pintrest 

Det är ju himla fint med trärena möbler, stolsmodellen på bilden har vi också men våra är målade och sitsen är klädd.

bild från pintrest 

Hade lätt målat golvet i köket i schackrutor men där får jag nej.

Alltså denna färg på bordet är ju helt enorm fin har inte kunnat släppa denna färgkombon sen jag såg den för två år sedan. Men det får i så fall bli på ett annat bord.

Så skriv alla idéer på färg idéer till att måla ett bord i.

Fin fortsatt söndag!
Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar