måndag 11 maj 2020

Helgen som gick

Vilken helg vi hade den gick i ett, lugnet var typ enbart fredagsmyset med tacos.
Vi körde igång tidigt på lördagsmorgonen med att fylla släpet med all skräp hemifrån. Allt för att kunna köra till tippen så tidigt som möjligt, det är knöka fullt på tippen på helgerna nu förtiden och så var det även i lördags.
Varför bygger man inte en sorteringsgård som en rondell? Så släp och vanliga personbilar har en ytterfil och köra ut i när de är färdiga. Istället blir det kö och folk blir stressade för man får inte plats eller kommer inte därifrån. Jag tillhör kategorin människor som blir irriterad när det bli för meckigt. Så jag tyckte att vi skulle ställa oss en bit ifrån där det inte var trafikstockning utan man fick gå några steg längre än vad som var nödvändigt. Helt enkel se det som ett träningspass, tonåringarna som var med som bär och släng hjälp gnällde i alla fall inte.   
 Sen hade vi minst två lass från stugan som skulle till tippen och mitt i allt detta farande skulle vi hämta tegelpannor till gäststugan. 

Tegelpannorna var gratis vilket var ett himla stort plus. 
Nu är det sökning fortsättning efter äldre fönster och äldre ytterdörr. Vi ska ha ett gästhus/ tonårshus och det ska gå i samma stil som Villa Visheten.
Näst sista vändan till tippen gjorde jag ett riktigt kap. Såg Lena Larssons gungstol "Bohem" som hon designade för Nesto Nässjö stolfabrik som gjordes någon gång under 1900-talets senare hälft. Jag frågade helt utan att skämmas att om de skulle slänga den kunde jag likaväl ta hand om den istället.


Och det fick jag. Så fynd för helgen blev en gungstol och taktegel, inte illa alls tycker jag. Lördagen avslutades med lite bubbel i solen och hembakt pizza. 
I går var vi i stugan och fixade. T klippte gräset och jag målade verandan. Och jag åkte inte hemåt förens klockan var fyra, har svårt och bara slut
a fixa när det nästan är klart. Men jag har två gånger till som jag måste ut och måla. Och nu är det dags att sticka ut till stugan för att fortsätta måla golv.

Mörk grå med lite grönt i sig blir det på verandan.

Hoppas du har haft så här långt en bra måndag!

Kram Lina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar