måndag 18 maj 2020

Veckans planer

God morgon måndag ju! 
Härligt med en ny vecka och med dess nya möjligheter för att låta som en hurtbulle, men så sant ju!  
Det blir en kort vecka för alla oss i familjen så på onsdag är det dags för helgfeeling redan igen. Men vi kommer inte ligga på latsidan vi har planerna klara för veckan. 
Så här kommer den att se ut:
Måndag: Åka till stugan när T har slutat och köra ytterligare grejer till tippen eftersom vi rev en vägg i köket blev det lite virke och sågspån som ska köras dit, även den gamla kylen.
Tisdag: Jag hämtar hem Vera från hennes tvärflöjt sen ska hon få sy på symaskin, hon har velat göra det ett tag nu. Så vi åker tillbaka till jobbet så hon får testa en symaskin och jag kan planera lite inför kommande läsårs upplägg. 
Onsdag: Efter jobbet köper vi färg till stugan jag behöver köra en vända till på golvet på verandan och T får slipa de bräder som vi återvinner från väggen vi rev till fönster brädor. Behöver verkligen få iordning där nu mina gurkor har börjat komma igång nu med minst åtta gurkor och mina tomater vill ha mer ljus sen är det dags för paprikorna att bli omplanterade igen.
Torsdag: Fix i trädgården både hemma och i stugan.
Fredag: Köpa lite material till köket i stugan.
Lördag: Fix i stugan
Söndag: Fix i stugan
Köket i stugan ska vara i stort sett klart till midsommar, så då måste vi ägna mycket tid där.

Paprikor i överflöd

Tänk om jag får lova att lyckas med mina gurkor på första försöket?.

Ha en härlig måndag!
Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar