tisdag 16 november 2010

Här ligger vi och glor

..lite halvhjärtat på "Äntligen hemma"


och inte lär vi göra mer idag heller..förutom dricka lite kvälls te..
Idag har vi haft en rätt soft dag som har innehållit målning av lister och klipp i skummgummi. Jag vill inte rekommendera att klippa i skummgummi, men som vanligt när jag ska ta tag i saker så har verktygen en förmåga att försvinna. Så istället för att invänta att kniven visar upp sig så tog jag saxen istället..Och som sagt det går, men det blir inte snyggt..Men va f_an det ska ju sys ett överdrag till..Så snart får jag och mormor ta tag idet också..
Det är ju inte bara verktygen som smiter, maskiner väljer att sluta funka med när man vill använda dom..Jag kan ju inte sy på symaskin men nu har jag en sådan lust och matrial för det är också införskaffat..Ja vad händer på? Symaskinen vägrar sy den väljer att hacka istället! Jaja tur att man har vänner som kan låna ut sina symaskiner istället. Så imorgon far jag ut på landet till M och snor med mig hennes symaskin hem..Ska ju tilläggas att "min" symaskin fick min mamma när hon fyllde 25 år och det är hon ju inte längre..

Kramar från mig..
(jag måste erkänna att jag börjar få lite längtan till jul) 

2 kommentarer:

  1. malin i götet16/11/10 21:00

    jag med...stjärnan hänger på sin plats sen några veckor tillbaka:)vad söt hon är vera, blivit så stor!:)

    SvaraRadera
  2. hihi! Söt bild!
    Duktig hon e din mamma! Jag blev så glad när hon kom idag och hälsade på! :-)
    Jag börjar me längta till jul... Nästa torsdag ska jag sätta upp mina ljusstakar. Längtar!!!! Har faktiskt satt upp en ljusslinga i ett träd idag på framsidan. Blev så fin och lös upp detta jobbiga mörker!

    SvaraRadera