torsdag 17 januari 2019

Böcker

Vid denna tid nästa vecka är jag nyss hemkommen från högskolan med tåget, oftast kommer jag ta tåget. Så kommer det se ut nu varje torsdag framöver hela denna terminen, ända fram till sommaren. Jag ska läsa på halvfart ännu mera bild och jobba heltid ändå, men jag har gjort det förut så därför känns det inte allt för övermäktigt. Det som kommer ta tid är uppgifterna som jag ska genomföra, men jag får se till att de även kan användas i min undervisning. Så på så vis blir det inte mer jobb för mig när det gäller att introducera uppgifter för mina elever. Därimot kommer jag få göra det skriftliga på helgen. Pju hur trött kommer jag att vara?.
Nästa vecka har vi träff i bokcirkeln, det är så himla kul för jag tar mig tid till att läsa skönlitterära böcker. Boken vi läser nu är 1793 och den är lite halv läskig än sålänge kanske blir värre längre in i boken. Ett tips är att bestämma sig för att läsa 5 -10 sidor om dagen, beroende på hur snabbt man läser. Det är inte jättemycket men på så sätt hinner man läsa böcker. Jag läser mellan 10 -20 sidor, om jag inte får sträckläsa en bok på helgen. Det händer ibland och speciellt på loven när ingen klocka väcker en på morgonen, att jag läser långt in på småtimmarna.

Kaffe och bok himla bra kombo!
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar