fredag 1 november 2019

B R Ö D

Jag lyckades med brödet. Jag bakade ett surdegsbröd på söndagssmorgonen och det blev gott!
Satte degen med jäst på lördagskvällen så den fick stå över natten så degen fick "bubbla" rikligt under natten. Sen bakade jag ut degen på söndagsmorgonen så vi fick ett rykande färskt bröd till frukosten. Så nu har jag en liten surdeg i kylen som jag måste ta hand om. Den måste matas emellanåt om man inte använder deg från den, ska bara komma ihåg det också.

Bröd i form blir så fint


Har ni haft ett bra höstlov? Vi känner att det var väldigt välbehövligt och vi har fortsatt vara små krassliga här hemma. Så det var så välkommet med lite ledighet.

Ha en härlig fredag, här blir det tvätt och vikning av ett helt tvättberg.

Kramar
Lina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar