lördag 2 november 2019

K E R A M I K & G Ö T E B O R G

Vi är nu framme i Göteborg det blir en hotellövernattning för mig och T. Idag ska vi nämligen fira min/vår vän Lina som fyllde år igår. Vi har hängt sen högstadiet och gick estet tillsammans på gymnasiet. Sen flyttade hon och jag blev kvar i vår hemstad, men det är en av mina närmaste vänner. Så det är klart att vi kommer till Götet för att skåla högt med glasen! 
Lina blir uppvaktad med bl.a. lite keramik från oss, keramik går ju alltid åt.


Skålen är till min syster den är i grå lera, glaserad med vit matt glasyr som jag har skrivit förut är det min favorit just nu. Muggarna är vit lera med vit blank glasyr, alltid ett säkert kort. Muggarna är ett prov till mig själv. Jag ska nog göra ett gäng men var osäker på vilken form på botten jag ville ha. Det lutar åt formen på muggen längst upp. Men i en annan glasyr i så fall. 

Mina tallrikar som gör mig smått galen. Nu tar jag en paus från just dessa drejade och ska kavla ett gäng i prickig lera i stället. 

Ha en härlig lördag!
Kramar
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar