söndag 17 november 2019

November mys

Gnälls det förmycket på hösten och då speciellt på stackars november? Kan uppleva att november är en månad som många vill slippa. Själv tycker jag november är en himla mysig månad, den ger ett slags lugn. Vet ju att snart är det december och då blir det lite annat att syssla med då duger det inte med att dricka te och mysa framför serier. Så jag njuter ett tag till av lugnet och julpyntar inget förens några dagar innan advent. Men lite julpiff har faktiskt kommit upp idag men inte av mig utan av T. Han har klätt in utetrapppens ledstång samt balkonräcket med granris. Vi hinner nämligen inte med det innan advent.

Någar utemöbler som har glömts ute bland alla löv

Det är på något vist väldigt vackert när allt dör och allt går in i vila. Tycker att det är något att uppskatta också lika väl som när allt börjar spira och gro på nytt igen.

Har ni haft en rofylld helg? Själv har jag vilat upp mig inför sista veckan nu med utvecklingsamtal och besök av skolverket.
Trappen hoppas vi bli färdig i veckan nu orkar jag typ inte med det mer. Alltså det där med katter och barn och en målad trapp. Alltså seriöst vi har fått måla om några gånger då en katt har smugit in och trampat på nymålad trapp eller ett barn som glömt bort sig eller jag som försökt fånga en katt. Ja jag är också en del i att vi har fått måla om den. Men den blir fin, jättefin.

Ha en härlig start på veckan imorgon!
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar