söndag 24 november 2019

Helgens Stockholmstripp

En helt fantastisk helg har vi haft tillsammans med våra vänner och vi fick umgås helt barnfria. Vi tog tåget till Stockholm på eftermiddagen och hade en helt egen kupe, vilken lyx. 
Tog inte många minuter innan vi hade dukat upp fint på Malins med havad kökshandduk som fick fungera som bordsduk, hon hade även tänkt på ljus myset och tagit med två batteridrivna värmeljus.


Väl uppe i Stockholm var klockan redan sex och vi åkte hem till Jossan och Johan för tacomys och avrundande kvällen med att spela ”Rackare”. Vilket spel, inget för den pryda, 
Jag hade en plan för lördagen jag ville så gärna få med gänget på minst en utställning så dom fick välja mellan Millesgården med Hilma af Klint eller Liljevalchs. Det fick bli Liljevalchs som ställer ut Helena Billgren just nu. Tycker att utställningen var bra och jag upplever en hel del ironi i vissa av hennes verk.

 Men alltså detta broderi hur älskvärt är det inte. Ser ni vad det är i bakgrunden som broderiet hänger på?

Här står vi

 En av mina favvisar ”se you rita” tror jag namnet på motivet stavas. Ja men alltså det måste man väl bara tycka är hel roligt?.


När vi ändå var på Djurgården åkte vi vidare till Rosendahls trädgård och åt lunch. Thomas och jag tog rödbetssoppan med pepparrotskräm, vilken sopp så god.





Efter lunch hänget hade klockan slagit fyra och vi hade bord på resturang vid åtta. Kände vi att åka hem blir helt meningslöst, utan vi behövde någon aktivitet. Så det blev några timmar på "vuxengården" Ugglan vilket ställe pingis, dart, biljard, vanliga sällskapsspel, boul m.m. Men vi körde shuffleboard, första gången jag gjorde det och det var inte helt enkelt och hålla de små puckarna på banan.


Efter middagen avrundade vi med ett part ”Risk” hemma hos Jossan och Johan, spelet fick avslutas oavgjort. Denna härliga helgen med häng med vänner är förbi. Men detta får bli en årlig tradition tycker vi, så mysigt och få vara med sina vänner under en längre ostörd tid. Nu är alla våra helger som varit uppbokade förbi. Så nu är vi redo för att piffa för advent, så imorgon innan bokcirkeln blir det puts av fönster här hemma.

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar