torsdag 14 november 2019

Tisdagens drejdag

Keramiken i tisdags känndes först sådär, orekn var inte på topp pga lång arbetsdag följd av utvecklingsamtal. Men det var en så himla bra drejdag, vid sådana tillfällen hade man velat ha fler timmar på dygnet. Det blev lite smått drejat som jag har haft beställning på, men också sådant som är bra att ge bort i julklapp. 
Har gjort mindre ringhållare förut men går upp dubbelt i storlek på den nu. Tänker att man ska kunna lägga klockan eller armband också i den lilla skålen. Innan har den varit så liten att det enbart har fått plats ringar och ett par öringängen. Vet att många keramiker gör enbart ringhållare som inte har något fat under. Tycker dom är jätte fina men de ger mig intrycket av att vara stabila.

Rökelsehållare, är rökelsen påväg till baka efter 90-talets starka new age våg? När man köpte vanilj och cederträds rökelsepinnar från Indiska. Jag kommer köpar på mig någon lite lugnare doft än 90-talets iallafall.

ett litet kakafat ska det bli av en tallrik och foten      

rökelsehåll i förgrunden och ringhållare och små fat i bakgrunden


Värmepistol behövs för att få leran att torka lite fortare så jag kan lyfta upp dom från drejskivan.

Hoppas att det blir en lika bra drejdag nästa vecka. Då ska jag dreja lite större skålar att sälja inför jul.

Kramar
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar