söndag 29 december 2019

A Christmas Carol

 Jag och T har tittat nu två kvällar i rad på miniserie A Christmas Carol. Första gången jag mötte Charles Dickens klassiker var när jag var liten och själva historien utspelade sig i en Kalle Anka bok och det var självaste Joakim von Anka som i den boken skulle föreställa Ebenezer Scrooge. Då var jag väldigt omedveten om författaren Dickens och att det var en historier tagen från ett verk av honom. Sen i årskurs nio hade jag lite mer koll på Charles Dickens och vi åkte till Stockholm på klassresa för att bl.a. se A Christmas Carol. Under 80- 90-talet sattes denna pjäs upp under varje jul i Stockholm och i år igen sattes den upp på folkoperan.
Älskar historien och den håller verkligen än idag.
Denna miniserie får vara ett hett tips till dig att avsluta detta året med. Mitten av 1800-talet som berättelsen utspelar sig i bjuder såklart på fantastisk kostym och miljö exakt detta som jag är svag för. 


Här hemma fortsätter jullovslunken, så skönt, så välbehövligt. Imorgon tar vi och städar lite, sen får vi nog ta och planera lite inför nyårsmenyn.
Nu ska jag ta tag i min bullet journal är riktigt taggad men samtidigt vill jag att den ska påbörjas snyggt.

Ha en härlig fortsatt söndag!
Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar