onsdag 18 december 2019

Ett filmtips så här till jullovet

Tittade på en sådan fantastisk vacker film igår så jag bara måste dela med mig, en perfekt film för att mysa till under ledigheten.
Historien är vacker, miljöerna är ju helt fantastiska, för att inte tala om kostym och inredningen. Allt var inte bättre förr, absolut inte, men det var så mycket mer stiligare allt var så väl arbetat. Jag säger ja tack till allt från miljöerna till kläderna i denna ur söta film.

Filmen heter "Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskapet", försök säga det snabbt fem gånger.
London håller på och byggas upp igen efter andra världskriget och författarinnan Juliet Ashton funderar över sin nästa bok. Hon får ett brev från en man hon aldrig träffat vid namn Dawsay Adams. Dawsay bor på ön Guernsey i Engelska kanalen som under kriget var ockuperat av nazisterna. 
Dawsay hittade Juliets namn på försättsbladet till en bok av Charles Lamb och undrar nu om hon känner till fler böcker av samme författare. 


Finns som bok här också.
Kan säga att jag grät nog minst tre gånger under filmens gång, riktig ”snor gråt”, men jag fnissade minst lika mycket.

Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar