tisdag 31 december 2019

T I L L B A K A B L I C K 2 0 1 9

JANUARI 

Bjöd på en uppstarts renovering i trappen och den avslutades i början på november. Vi firade en fyraåring och fiket i stan gjorde en av de godaste semlor jag har ätit Cimlan. Måste ha den i år igen!
Vi åkte på årets första loppistur och fyndade den finaste takljuskronan. Jag började också läsa på högskolan igen, jag jobbade heltid och pluggade på halvfart. Lätt att jag kommer plugga igen i framtiden.  
 



FEBRUARI

Vi körde tema på klimatsmartmat under några lördagar, då barnen fick planera varsin lördag. Jag gjorde några ytterligare loppisköp bl.a. Kavatskor till Vera. Vi firade en elvaåring också. 



MARS

Vi firade en femtonåring här hemma och jag tog fram pelargonierna, de såg inte mycket ut för världen. Jag hade min första redovisning på skolan och rekvisitan behöll vi under påsken. 



APRIL

Jag fyllde år och hade en hejdundrande fest! Älskar fest, älskar kalas, älskar att få fira! Jag fotade ett stilleben för min fest som skulle målas av utav gästerna. Temat på festen var konstfest och alla var indelade i olika konstepoker. Jag fick så fina presenter.
Jag knipsade av körsbärsgrenar och tog in. Jag och barnen planterade också en massa små frön.










MAJ

Vi var ute mycket och barnens ros växte helt galet detta året. Jag planterade om två pioner.





JUNI

Vi hade avslutningsmiddag för våra nior. Som traditionen sig bör firade vi midsommar som vanligt i Gisshult.




JULI

Jag redovisade min sista uppgift på Hlk och blev färdig med min utbildning. 
Vi tittade på första avsnittet av GÖSTA på HBO.
Äntligen fick vi komma till havet, vi åkte på semester till Ängelholm. 




AUGUSTI

Vi firade en nioåring här hemma. Jag målade om skåpet till svart igen och drejade egna pastaskålar. 




SEPTEMBER

Vi var på systers bröllop i Ystad. Vi plockade så mycket svamp och jag drejade mattallrikar. Jag bakade för kalas för släkten.



OKTOBER

Vi firade mormor som fyllde 90 år. Äntligen hann vi tjejer träffas med yoga, bad och äta gott.
Jag planterade växter på framsidan i våra rabatter. 




NOVEMBER

Jag drejar granar som blev slutsålda direkt.
Vi åkte till Stockholm med vänner till vänner, gick på utställning och besökte Rosendahl. Jag fick köpa världens finaste fåtölj av Malin. 





DECEMBER

Trappen är helt klar bara en lampa som ska upp.
Vi har lite snö första advent.
Vi firar en sjuttonåring här hemma och vi firar en härlig och framförallt frisk jul. 




2019 var ett himla fint år med många roliga saker. Tror att 2020 kommer bli minst ett lika fint år.

Hoppas du har en lugn och skön nyårskväll!
Skål och kramar!
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar