onsdag 1 januari 2020

N Y Å R S D A G E N

Tjoho!! Hur mårs det såhär dagen efter kvällarnas kväll? Här är det piggt värre, vi hängde hemma själva åt trerätters och försökte hålla oss vakna till tolvslaget. Alla lyckades med det förutom Olle som somnade tio minuter innan klockan slog tolv.






Blev det några nyårslöften?
Jag har ju kört igång med min nya kalender nu och i den har jag skrivit upp yoga samt löpträning som två grejer som jag ska kontinuerligt genomföra i stort sett varje dag. Yoga är så bra för kroppen och jag vill verkligen yoga om så bara är för tio minuter eller en kvart om dagen. Så man kan nog kalla detta som två löften till mig själv och nu när jag skriver det här då måste jag ju hålla det.

Resten av detta lovet kommer vi tillägna källaren. Den ska städas och tvättstugan ska vi fixa till, så det blir en "riktig" tvättstuga med bänkskivor och bra förvaring. Väggarna och taket ska målas vita och vi lägger in ett klinkergolv. Har fått veta att är om det är någorlunda större klinkers så släpper fogarna igenom fukten. Tror det blir betydligt bättre att vi gör så än att måla golvet för det kommer bli slitet så fort. 


Har ni en härlig onsdagskväll? Vi har spelat ett parti risk som höll på i tre timmar och ätit upp gårdagens efterrätt. Men nu börjar jag bli lite lätt rastlös, ska bli gott och komma igång imorgon med lite städ och lite keramik igen.

Det gick hett till och jag gick vinande ur spelet, det händer sällan.

Kramar
Lina  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar