tisdag 21 januari 2020

Tisdagslugn

Här hemma blev det vabb idag för mig, Olle fick hög feber i går efter att han hade gnällt på ont i benen. Det är visst så som influensan kan börja denna gången att det gör ont i benen. En förskole kompis till Olle hade också ont i benen och hög feber. Känner det så himla härligt och bara såsa runt hemma dricka kaffe, ha tv:n på, tvätta lite och baka, det får bli både vallmokaka och kanelbullar. 
Har aldrig bakat Vallmokaka men måste testa, en av Elsa Billgrens favorit att baka.


Här i kökssoffan har vi hängt skavfötters jag och Olle hela förmiddagen. Med lite pauser för bakningen och nu är kålpuddingen i ugnen inför middagen i kväll. Alltså tänk vad skönt om man hade kunnat varva arbete med hemmafrusliv, 50-50 liksom. Det hade jag nog faktiskt kunna tänka mig och Thomas samma så när jag jobbar då kör han hemmamansliv, det hade nog varit helt okej.

Nähä nu får det bli lite sen sopplunch och Mandelmans.

Kramar
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar