torsdag 9 januari 2020

Filmtips så här nära inpå helgen

Vet att smaken är som baken och denna film som jag vill tipsa om faller inte alla i smaken, det vet jag. Den är väldigt speciell och väldigt långsam mot vad vi i dag är vana vid när man ser på film. Men så är det Tarantino som regissera så jag satt och väntade på när ”brakar det loss”, när blir det helt galet. Och det kommer men på ett helt oväntat sätt och ja jag grät i slutet, inte för att det är något mått på hur bra något är i och med att jag oftast gråter till film/serier slut. Men jag tycker att den är fin på sitt sätt hur han bygger upp en annan berättelse kring den genom vidriga händelsen, som filmen anspelar kring. Tycker att titeln på filmen är så bra att ha det klassiska sago början som vi möter i början på dom klassiska sagor ”once upon a time”.. Så här kunde det ha varit. 
Gillar man Tarantinos filmer blir man inte besviken men har man svårt för hans filmer så skulle man kanske ändå kunna gilla denna:). 
Sen kan man ju titta på film bara för att skådespelarna är riktigt bra också. 


Hoppas ni får en härlig helg, vare sig med filmtittande eller utan! 

Kramar Lina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar