måndag 27 januari 2020

Varm choklad

Buhu.. tycker att det är lite tråkigt nu, blev smittade av Olles baciller och det trodde jag ju inte at jag skulle. Men i lördags fick jag ont i hela kroppen sen kom febern, så idag är vi hemma fortfarande jag och Olle. Han hostar på nätterna och är fortfarande matt och helt galet förkyld.  
I min ensamhet härom natten när jag inte kunde sova tittade jag på Chocolat, fantastisk mysig film. Kläderna och miljön i filmen alltså ja tack! och smyckena i den filmen. Budade på tradera på ett par svarta klackskor igår efter jag sett filmen, behöver lite mer klackskor på fötterna. Men svårt att hitta några passande vintage örhängen så det får jag kika på efter på loppisar tror jag. 
Men blev ju galet sugen på varm choklad när jag tittade på filmen, verkligen märkligt;) Under eftermiddagen orkade jag göra lite varmchoklad till mig själv först, hade jag tänkt. Men det går inte och smyga med sådant här hemma. Så varmchoklad till alla barnen och den sjuka modern fick det bli. Toppade den med överblivna minimarshmallows efter julbaket som smälte i den varma chokladen.


Värm mjölk på spisen vispa i kakao och socker smaka efter om hur du vill ha kraftigare chokladmjölk mer socker o.s.v. Toppa med marshmallows eller vispgrädde. Svårare än så behöver det inte vara för att stilla choklad begäret.
Nu idag är jag så täppt så någon choklad är det inte ens någon idé att trösta sig med för jag känner ingen smak just nu.

Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar