onsdag 22 januari 2020

Krukor & pelargonier

Gjorde ju krukor för några veckor sedan det blev två stycken i vitstengodslera med lite prickar i, jag glaserade i vitt blank glasyr. Jag tror jag vill ha lite olika krukor faktiskt i fönsterna. Därför kommer jag inte göra samma modell igen (på ett tag) och inte heller glasera i bara vitt. Nu har vi de flesta krukorna i terrakotta och dom kommer jag blanda upp med mina egen gjorda. Tycker det blir för mycket ordning och reda med likadana krukor i alla fönstren här hemma.  




Tror jag vill ha både gröna, gula men en och annan svart matt kruka också, men än har jag inte bestämt mig för någon av dessa färger. 
När tar ni fram era pelargonier? Jag tror mina får komma upp till helgen eller i veckan som kommer. 
Här tog jag upp pelisarna i februari och så får det bli i år igen.

Vi fortsätter med vab här hemma idag jobbade jag och Thomas var hemma imorgon får vi dela. 
Men tänk redan torsdag imorgon städdag och här hemma behövs det städas lite i alla fall.

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar