lördag 7 december 2019

Adventshelgen som gick

Tänk imorgon tänder vi redan det andra ljuset och snart lucia är här.. "Hon bjuder oss på kakor och bud om julen bär". Shit! hur gick det här till? Jag satt nyss och njöt av hösten och att det var två månader kvar till jul och hade inte den minsta längtan till jul, och nu är det alltså alldeles strax andra advent. 
I söndags var det vitt på backen och det var minusgrader i luften och vi gick på en liten julmarknad i våran fina hembygdspark.

åh vad jag vill ha tillbaka snön och minusgrader. 


Vi träffade tomten två gånger, tittade på en massa hantverk, värmde oss vid eldar och inomhus i öppna spisar. 


Jag konstaterade att det finns sin charm med öppna spisar inomhus, nuförtiden. Men fy att ha dom som sina värme källor som det var förr, luften inomhus måste ju ha varit vidrig.  


Vi besökte en gammal handelsbod. Tänk vad mysigt och gå och handla lite specerivaror på det här sättet, vilket lugn man hade haft i kroppen. Nu ska allt gå fort och vi tycker oss inte ens hinna stå i kö, så tragiskt.


Innan söndagen var över hann jag göra två ruskor till grinden och en till dörren. Kör på samma stil fast i år är det inga röda band i dom utan hampasnören i stället.

Nu ska jag iväg och tomta för kusinbarnen och sen blir det hemmagjord pizza och "nya" lejonkungen, det var det som stod i händelsekalendern idag.

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar