måndag 21 december 2015

Nu är det jul här i vårt hus...

Ja nu är allt fixat och pysslat bara julmaten som ska tillagas, några fler klappar ska också inhandlas men vet exakt vad som ska köpas.
For på loppis i lördags och fann papptomtarna och den gräddvita emalj grytan från Kockums också, perfekt till godis baket. Hittade även en NoaNoa väska familjen tycker den är ful men jag tycker den är såå söt! 
Hittade även tre julklappar också en pippi docka till Vera samt en klänning och en kanin från Pop de ska bara tvättas sen ska de slås in. 
Känner ni er lugna och fina inför jul? Själv känner jag mig över förväntan väldigt lugn så skönt! Jag är trött på den så kallade julstressen och har bestämt mig för att inte ställa upp på den mer, det är slut med det för jul blir det ju i vilket fall ändå och snabbt går den över också så bäst är väl bara att njuta och ta det lugnt. 


Så i helgen bakade vi julgodis och klädde granen. Innan har vi alltid klätt granen efter Alvas födelsedag men nu bad hon om att den skulle få vara klädd och alla tomtarna skulle vara framtagna.

 lillasyster försöker se vad det är för gott i grytorna som storebror hade ansvar över

 gamla papptomtar som jag hittade på loppis 

 i år får granen stå i matsalen, då kunde vi ha en högre gran det är betydligt högre i tak där än i vardagsrummet


Imorgon är det dags för födelsedagsbricka och skönsång på morgonen Alva fyller tretton! tretton! Jaha och dom år vart tog de vägen? Inte klokt! 

Det var en jobbig förlossning eller långdragen för tretton år sedan. Trodde att hon skulle födas den 21:a men inte förrns efter sju på morgonen den 22:a behagade hon att komma efter en timmas krystvärkar. Den jobbigaste förlossningen av dem alla,
men blev inte avskräckt precis;)

Kramar från mig

1 kommentar:

  1. Önskar dig och din fina familj
    en underbart fin Jul
    Ser så himla mysigt ut
    njut i massor varmaste kramar

    SvaraRadera