måndag 7 december 2015

Pepparkakshus och ett skåp

 
Pepparkakshus är väl ett måste att göra när man har barn vi har förut köpt ett sådant där färdigt hus. Men nu hade Thomas och Vera kommit överens om att de skulle göra ett torn. Så i år bidde det ett torn istället!
 
 pepparkakstorn och hyacinter i köket 
 
 

 finfina ljusstaken made by Nick
 
 

 skrivbordet är nymålat och får nu vara i vårat kök
 
I år fick äntligen pepparkakshuset eller tornet plats i köket, tack vare det fina skåpet som jag fick köpa av en vän för en billig peng! Älskar skåp hade jag haft ett stoort hus hade jag ägt flera skåp!
Köket vårat är pytte och mycket beror på att det finns två ingångar plus två dörrar, varav en leder till källaren och en till skafferiet. I framtiden kommer köket bli större men inte förens två barn har flyttat hemifrån, då ryker väggen mellan vårat sovrum och kök. Men tills dess får man göra det bästa av den ytan man har och då passar det väl att ha ett fint skåp i köket;)
 
Nu ska jag sätta mig och binda buxboms kransar att ha inne på dörrar och över fönsterna. Hade beställt 5 kg buxbom på torget förra veckan! haha helt galet mycket:) 
 
Härlig måndag!
Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar