fredag 4 december 2015

PEPPARKAKSBAK

 
I förgår i barnens julkalender eller "händelsekalender" stod det på lappen att barnen fick baka pepparkakor. 

 i det lilla huset är köket väldigt litet, men mysig:)

 
Vi har aldrig haft någon paketkalender till våra barn inte ens när vi bara hade ett barn. Jag är lite allergisk mot hysterin kring jul i form av att ge en massa prylar. Så här hemma passar det bättre att vi gör saker ihop eller att barnen får göra något tillsammans. Detta krävs lite mer av oss som föräldrar i form av vår tid, men jag tror att detta uppskattats mer senare i deras liv än en massa små prylar. Jag kommer inte ihåg något från min julkalender (dock spänningen i själva nerräkningen mot jul) eller någon julklapp från min barndom förutom" my littel ponny" stallet som jag fick ett år och åh vad jag hade önskat mig det! Men mest minns jag alltså händelser och dofterna,  julbaken med mormor eller när släkten fick stycka en hel gris fast de trodde att den skulle varit upp
styckad, tur att pappa var kock;) Det året hade vi ett grishuvud med ett äpple i munnen på julbordet.
 
Sen kan ju fantasin tryta för oss föräldrar så idag stod det också baka pepparkaka men då i form av ett pepparkakstorn:)
 
Ha en härlig fredag!
Jag ska nog allt ta lite glögg  i kväll till på spåret efter alla körningar, fredag= träning.
 
Kramar från mig










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar