torsdag 12 oktober 2017

BULLBAK

Vi har städdag varje torsdag tycker det är en bra rutin att hålla sig till samma veckodag i veckan. Då är alla medvetna av vad som gäller och vad som krävs. Det är damma, dammsuga och våt torka golvet och alla sängkläder ska bytas. Så på morgonen innan barnen går till skolan får de ta bort sina sängkläder. Tonårsbarnen får sköta sin städning själva efter skolan men de mindre hjälper vi efter att de har plockat iordning sina leksaker.





Idag var det Thomas näst sista dag hemma med Olle så då valde dom att baka. Det blev vanilj bullar. Detta är Olles sista vecka hemma nu efter fem veckor och på måndag är det dags för förskolan igen. Hoppas nu att denna pojk tar det lite lugnare nu så att alla ben får hålla sig hela;)










Måste dreja mindre fat som dessa ovanför de är så lagom till fika och när man bara ska ha en liten macka. Tänker mig många vita men några gröna också tror jag. Det finns en så fin grön glasyr nu på keramiken att jag kommer använda den till det mesta som jag gör nu. Håller just nu på och drejar bara till mig själv det kommer bli en hel uppsättning av egna bruksföremål.

Tänk fredag imorgon det går ju galet fort veckorna!
Njut!!


Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar