torsdag 26 oktober 2017

Städtorsdag & lite keramik

Städtorsdag ju! Har städat och fejat sen vi kom hem idag efter jobbet. Känner alltid att man hamnar efter i planeringen när man har varit ifrån jobbet några dagar men så är det ju inte, för det som inte blev gjort det får man ta tag i en annan dag. Och jag får ju igen undervisningen likväl.
Faten det var ju dom som jag skulle visa!

 Grönt & svart?! grönt & gult? eller grönt & grönt



 Grönt gillar jag, jag har kört på mycket vitt nu ett tag och jag gillar blåa toner när jag köper porslin. Men nu vill jag ha gröna toner och mörka toner. Får väl helt enkelt göra en höst/ vinter kollektion och en vår/sommar kollektion.


 
Blommorna på faten tog sig inte som jag ville, de kommer fram för lite. Tror jag måste ta kortare tid när jag glaserar dom i den svarta glasyren. Jag kommer gör några mindre fat och skålar också. 


Imorgon  kör vi sista dagen iför höstlov! Jippi lov! Känner mig så förväntansfull jag ska ha lov det hade jag sist när jag själv gick i skolan;)

Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar