måndag 30 oktober 2017

Måndag

Tänkte visa hur en dag kan se ut i vår familj när man är ledig tillsammans, häng på!
Vaknade och låg och drog mig måndag och jag har en veckas lov!

Tompa gjorde te innan han gav sig ut och sprang. Jag hoppar löpningen, det är för kallt;)




Olle gick banans på Jacks leksaker. Olle går upp till Jacks rum och hämtar ner en del utav små legot och soldaterna och så slutar det i något blandat kaos .




Innan frukost lite röj och få undan allt små plotter och bädda sängarna. Viktigt att ha det lite fixat runt omkring innan man sätter sig för att äta. Det ger lite ro i kroppen.


 Yoga/ stretching

 Frukost frallorna från igår tog jag fram från frysen på morgonen innan jag kröp tillbaka i sängen. "Ledighets"  frukost är ju bara bäst!


 Vera och Jack ska ha sleep over hos mormor så efter frukosten körde jag som dit.



Vi åkte till tippen när jag kom tillbaka från mamma. Påvägen  tillbaka hem från tippen stannade vi och handlade lite, Olle tog en liten vagn.


Sen var det lite tvättfix och jag kollade efter vinsterskor till Vera, Jack och Olle.
Olle sov en stund och Thomas lagade middag och jag passade på och tog ett bad.




Självklart blev det en liten fika efter maten. Jag och Tompa gjorde färdigt ett quiz som vi ska köra på en AW med våra vänner i slutet av november. Jag älskar tv programmet kontrapunkt gillar blandningen av både klasisk musik, litteratur och konst. Så quizet har lite det upplägget, det är röda trådar, det är konst, musik och litteratur som frågorna handlar om mestadels. Det ska bli himla kul och få köra det.


 Olle fick lite padd tid.



Sen skulle Olle nattas vilket Tompa fick ta. Ja jag började möblera om har fått en sådan himla bra idé för vårat lilla, lilla kök och matsalen/vardagsrummet.







Och ja jag håller fortfarande på med det så nu får jag återgå till fixet.

Puss och Kram
Lina















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar