lördag 14 oktober 2017

Hipp Hurra Hurra Hurra!!

För lilla mormor i går!
Igår åkte jag, Alva, Vera, Olle och mamma hem till mormor som fyllde 88 år! Hon är pigg och frisk så att få fylla 88 måste ju vara tacksamt. Jag vill också bli så gammal och ha en god hälsa, jag vill också äta massa fika och tårta och fira en 88:e födelsedag. Det är ju stort!





Jag har lite ångest för det där att man inte vet hur länge man får vara med, den slår till ibland som en käftsmäll den där ångesten. Min vän Jennie sa en gång  "ja man vill ju bara fylla 60 så man vet att man tog sig dit i alla fall, med tanken på barnen". Ligger något i det även om jag inte vill vara 60 riktigt än.

Har er lördag varit till belåtenhet? Vi har tagit det väldigt chill. Det mest avancerat var väl att ta en långpromenad, slänga källsorteringen och tillaga tacos. Nästa helg få vi nog steppa upp lite, nu har det varit väldigt lugna helger även om vi måste ha det till och från. Helgens återhämtningen är guld värt för att man ska orka köra på i 100 måndag till fredag. Men har jag skrivit att jag är så nöjd över mitt val att byta arbetsplats och jobba på högstadiet. Känner mig lugnare och med facit i handen fattar jag faktiskt inte hur jag pallade och jobba i två olika verksamheter och med rätt dåliga förutsättningar för att få till en professionell undervisning. Jag gjorde nog faktiskt inte det egentligen.

Nu ska jag slänga mig i soffan och glo på tv:n i några timmar slö surfar blir det väl också.
Ha en härlig lördags kväll!

Kram Lina 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar