tisdag 24 oktober 2017

Kvällsfika och keramik

Hann med en lite kvällsfika nu ikväll med vänner. Men alltså de där timmarna gick ju alldeles för fort. Vi hann ju inte avhandla hälften av allt som vi ville få sagt tror jag. Men så viktigt att ta sig den där tiden emellanåt.





Jag hann till och med göra två fat på keramiken. Tre fat var färdiga så nu ska jag bara ta mig en funderare på glasyren till mina andra små tallrikar. Jag är helt inne på jordnära färger riktigt märkligt, faktiskt men jag känner att grön/brun, svart och senapsgult kan bli klockrent på mina tallrikar. Visa faten imorgon. 
Vabb imorgon också men Nick som inte har elevensval
på onsdagar får snällt ta sig hem och byta av mig tills Tompa kommer hem, så jag hinner åka till
"mitt" elevensval. Vill att så många elever ska hinna dreja som möjligt. 
Kram och godnatt!
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar