måndag 28 mars 2011

Veras namngivningsfest..

VERA ANNIE LINNÈA

I lördags hade vi fest för Vera "bus". Vi har valt att inte döpa våra barn utan vi har istället namngivningsfest för dem. Vill de döpas och ingå i en kristen gemenskap får de själva besluta detta i samband med konfirmationen.. Men att fira och välkomna sitt lilla barn till livet det tycker vi är viktigt! Så vi är många i släkten och vi har ett helt gäng med vänner som också har barn. Så det blev att vi körde öppethus det blev två sittningar. I och med att vi ändå ville att gästerna skulle meddela om de kunde komma eller inte.. Vi har ju lite brist på plats så då är det ju perfekt och kunna sprida ut besöken..
Vi bjöd på två smörgåstårtor en tonfisk och en med räkor (mina händer är i akut omvårdand efter allt skalande av räkor). Efterrätten bestod av cheesecake med jordgrubbar på toppen bullar och godiskakor..
Festen höll i sig till lång in på natten men då var det bara jag och Jennie som satt kvar och tjatrade. Vera hade somnat för längsen efter en heldag av en massa trevliga människor omkring sig.. 


Festens huvudgäst..

 Middagen..

 Ser ni vimplarna i taket?..





 Vera öppnar presenter, men som alla små tycker så är snören lite roliga..

 Vera tar en powernap hos farmor..



 Vera och hennes fadder, min lillasyster..

                                                                               

                               Vera börjar bli trött i pappas famn..                                            



Tack alla fina för uppvaktningen för våran dotter..

Så idag blir det en riktig "ta det lugnt dag" för mig och Vera..

Kramar från mig..

4 kommentarer:

  1. Och här kommer en tebax från mig! TACK för lånet igår, ni är änglar! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt namnfest och va mysigt me så mycket folk!
    Det har vi me haft till våra. :-)
    Ursöta vimplar...!

    SvaraRadera
  3. Kusin Anna28/3/11 21:30

    Va mysigt ni hade det! Är grymt imponerad utav din sykunskap... textillärare nästa?

    SvaraRadera
  4. Anna sylärare kanske inte är så dum idé men jag kan ju inte sticka!

    SvaraRadera